Slumdog Millionaire *** 1/2

Geplaatst: 29 september 2009 in Filmbeoordeling
2008 – Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Danny Boyle en Loveleen Tandan
met Dev Patel, Freida Pinto en Anil Kapoor

Sterke vertolkingen, vooral van de kinderen.
Ook een sublieme soundtrack, die ervoor zorgt dat de film wat vaart krijgt, en gelukkig zorgt die muziek daarvoor, want soms dreigt de film toch een beetje te verzwakken.
Ik vind het wel een goede film, maar vind de prent toch een beetje zwaar overschat, alle commotie errond had echt niet gemoeten, dat de film een Oscar in de wacht kon slepen is verdiend, maar dat hij er 8 in de wacht zou slepen is voor mij wel iets te veel van het goede, en niet terecht, maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening.
Kortom, ik heb me niet verveeld, maar een topfilm vind ik het niet.

Plaats een reactie