Archief voor 4 december 2014

The Quick And The Dead *****

Geplaatst: 4 december 2014 in Filmbeoordeling

1995 – Verenigde Staten / Japan
Actie / Western

geregisseerd door Sam Raimi
met Sharon Stone, Gene Hackman en Russell Crowe

En dus nu al voor de derde maal dat ik deze prachtige western bekeken heb.
Superfilm is het !!!

Commentaar 2007:
Ook deze film zie ik voor de 2de maal, nu de eerste keer op DVD, en ik ben nog altijd onder de indruk van deze prent, die is geregisseerd door Sam Raimi, de latere regisseur van de Spider-Man films.
Goede acteerprestaties van Gene Hackman, die een rol speelt die hem op het lijf is geschreven, je zou bang worden van zijn uitdrukkingen in deze film. Ook Russell Crowe en Leonardo DiCaprio zijn prachtig in hun rollen, en het moet gezegd ook Sharon Stone doet hier aardig haar ding, buiten dat ze een bloedmooie vrouw is, en dat ook wederom laat zien in deze film is ze hier ook als actrice goed op dreef.
Dit is een van mijn favoriete westerns en ben blij dat ik hem heb gevonden op DVD, verdiend zeker een plaats in mijn collectie.

The Quick And The Dead (Moviemeter)

Quick And The Dead (5)Quick And The Dead (2)Quick And The Dead (1)Quick And The Dead (3)Quick And The Dead (4)

The Quiet American *

Geplaatst: 4 december 2014 in Filmbeoordeling

1958 – Verenigde Staten
Drama / Oorlog

geregisseerd door Joseph L. Mankiewicz
met Audie Murphy, Michael Redgrave en Claude Dauphin

Voor mij is dit een tegenvaller.
Vind dit niet echt een oorlogsfilm, maar eerder een romantisch verhaal met de oorlog als achtergrond.
Niet mijn ding dus … šŸ˜¦

The Quiet American (Moviemeter)

Quiet American