Archief voor 8 december 2014

Training Day *** 1/2

Geplaatst: 8 december 2014 in Filmbeoordeling

2001 – Verenigde Staten / Australië
Misdaad / Drama

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Denzel Washington, Ethan Hawke en Scott Glenn

Toch een beetje minder gegeven dan 4 sterren nu, want bij deze tweede keer dat ik de film zie, is hij dat toch niet helemaal waard.

Commentaar 2007:
Had van deze film wel iets meer verwacht, het eerste uur is langdradig en vervelend, het 2de uur is beter en ook spannender.
De ontknoping is ook goed, maar een topfilm is dit niet van Denzel Washington, ben van hem wel beter gewoon.
Toch een 4 sterren omdat beide hoofdacteurs en een paar bijrollen toch best goed zijn.

Training Day (Moviemeter)

Training Day (1)Training Day (3)Training Day (4)Training Day (2)

Training Day (5)

Imagine: John Lennon *****

Geplaatst: 8 december 2014 in Muziek DVD

1988 – Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Andrew Solt
met John Lennon, Yoko Ono en Cynthia Lennon

En opnieuw is het 8 december (2014).
Als hulde aan John Lennon, zijn “Imagine” nog eens bekeken.

Commentaar 2013:
Nog maar eens opnieuw bekeken, en kan je je een betere dag indenken dat op 8 december !!
Het blijft een prachtige documentaire, en ja alweer kippenvel gekregen.

Commentaar 2011:
Toen deze film verscheen op video toen wou ik hem dadelijk in mijn bezit, wat er ook gebeurde.
Ik denk dat ik de band destijds gewoonweg kaal heb gespeeld, zo indrukwekkend mooi vond ik deze documentaire.
En dat vind ik nog steeds, de beste docu ooit gemaakt over John Lennon.
Met, hoe kan het ook anders, een sublieme soundtrack, met vele nummers van zowel The Beatles als John Lennon zelf.
Elke keer dat ik deze docu zie, krijg ik vooral bij het einde nog steeds koude rillingen bij het zien vallen van Lennon’s bril op de trappen van het Dakota gebouw. (Is wel in scène gezet, maar toch, bbrrr.. )
Voor wie fan is van The Beatles en/of John Lennon, of wie er meer over wil weten, is deze film een must see !!

Imagine: John Lennon (Moviemeter)

Imagine (4)

Imagine (3)Imagine (2)Imagine (1)

Mad Men – Seizoen 6 ****

Geplaatst: 8 december 2014 in Filmbeoordeling

2013 – Verenigde Staten 
Drama

geregisseerd door Diversen
met Jon Hamm, Elisabeth Moss en Vincent Kartheiser

Het gaat een beetje op en af met deze reeks, was het 4de seizoen goed en het vijfde iets minder, dan is dit 6de seizoen weer wat beter.
Wat leuk is aan deze serie is naarmate het in de tijd vordert, aan het einde van dit seizoen is het 1968, worden de dingen steeds herkenbaarder.
Opvallendste wat opduikt is de TV afstandsbediening, maar ook belangrijke gebeurtenissen uit die tijd worden in de reeks verwerkt, o.a. de moorden op Martin Luther King en Robert Kennedy.
Het is dus nog steeds niet de topserie die ik er van had verwacht, maar ze is toch interessant genoeg om te blijven volgen.

Mad Men (Wikipedia)

Mad Men (Latest) (16)Mad Men (Latest) (65)Mad Men (Latest) (15)Mad Men - S1 (3)

Mad Men (Latest) (1)