Archief voor 20 december 2014

Kankerlijers **

Geplaatst: 20 december 2014 in Filmbeoordeling

2014 – Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Lodewijk Crijns
met Massimo Pesik, Jasha Rudge en Gijs Blom

Een komedie, dat is het wel, maar de omstandigheden van de jongens en het meisje laten niet echt veel grappen toe.
Er zijn er natuurlijk wel maar toch vond ik het niet echt geslaagd allemaal.
Ik vergelijk de film een beetje met de Belgische ‘Hasta La Vista’, ook over een kankerpatiënt en 2 mindervaliden en ook een komedie, die echter wel beter is dan deze film, het kan dus wel….
Toch wel goede vertolkingen van de jonge acteurs in deze film, maar de film in zijn geheel had veel beter gekund

Kankerlijers (Moviemeter)

Kankerlijers (1)Kankerlijers (3)Kankerlijers (2)

Grace Of Monaco ****

Geplaatst: 20 december 2014 in Filmbeoordeling

2014 – Frankrijk / Verenigde Staten / België / Italië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Olivier Dahan
met Nicole Kidman, Tim Roth en Milo Ventimiglia

Ik vond dit wel een mooie film.
Maar was vooral verrast door het verhaal, dat me totaal onbekend was, maar het maakt de film wel des te interessant.
De vertolkingen vond ik best geslaagd, zowel van Nicole Kidman als van Tim Roth (als Rainier).
Kortom: de prent is me beter meegevallen dan ik had verwacht en bovendien  nog goed gemaakt ook.
Een aanrader, misschien, maar ik begrijp ook wel dat het onderwerp niet in ieders smaak zal vallen.
Aan U de keuze dus….

Grace Of Monaco (Moviemeter)

Grace Of Monaco

Grace Of Monaco (3)Grace Of Monaco (5)Grace Of Monaco (4)Grace Of Monaco (2)Grace Of Monaco (1)

Blood Ties ***

Geplaatst: 20 december 2014 in Filmbeoordeling

2013 – Frankrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Drama

geregisseerd door Guillaume Canet
met Clive Owen, Billy Crudup en Mila Kunis

Redelijk goed misdaaddrama met een goede cast waaronder toch wel enkele grote namen zitten;
Clive Owen, Marion Cotillard en James Caan o.a.
Ook onze eigenste Matthias Schoenaerts is van partij, zij het in een wat kleinere maar daarom niet onbelangrijke rol.
De film heeft me zeker niet verveeld, al was het scenario toch voor verbetering vatbaar.
Het verhaal speelt zich af begin jaren ’70 en dan is het niet verwonderlijk dat je daarbij de muziek uit die tijd hoort, de soundtrack is bijgevolg wel een pareltje, met o.a. Lou Reed, Cream en The Rubettes.

Blood Ties (Moviemeter)

Blood Ties (13)Blood Ties (2)Blood Ties (10)Blood Ties (7)Blood Ties (14)Blood Ties (12)Blood Ties (8)Blood Ties (6)Blood Ties (1)Blood Ties (5)Blood Ties (4)Blood Ties (11)Blood Ties (3)Blood Ties (15)Blood Ties (9)