Archief voor 25 december 2014

Night Moves **

Geplaatst: 25 december 2014 in Filmbeoordeling

2013 – Verenigde Staten
Drama

geregisseerd door Kelly Reichardt
met Jesse Eisenberg, Dakota Fanning en Peter Sarsgaard

Zeer matige film over een aanslag door milieuactivisten.
Hoofdrolspelers Jesse Eisenberg en Dakota Fanning doen het wel goed, maar het verhaal is oersaai en verschrikkelijk traag.
De film duurt 1 uur en 54 minuten en er gebeurt amper wat….

Night Moves (Moviemeter)

Night Moves (2)Night Moves (7)Night Moves (4)Night Moves (6)Night Moves (1)Night Moves (9)Night Moves (5)Night Moves (8)Night Moves (3)

Joe Cocker – Cry Me A River ****

Geplaatst: 25 december 2014 in Muziek DVD

1980 – 2008

Concert van Joe Cocker uit 1980 in Berlijn, voor het populaire Duitse TV-programma ‘Rockpalast’ dat wel meerdere grote namen op zijn palmares heeft.

Leuk toch om de toen jonge Cocker aan het werk te zien, en ook een beetje als hommage aan deze grote artiest die ons onlangs heeft verlaten.
Ik heb die oudere optreden gekozen omdat er nogal wat nummers worden gebracht die me heel bekend zijn.
Echte klassiekers in een ander jasje gestoken door Cocker, zoals we dat van hem gewend zijn.
Enkele voorbeelden die toch ook mijn favoriete songs zijnEmoticon met brede lach

Delta Lady
Cry Me A River

The Letter (Prachtige versie van het ‘Box Tops’ nummer)
With A Little Help From My Friends (De Beatles song die hem naam en faam heeft gegeven)
I Heard It Through The Grapevine
High Time We Went (een van de zeldzame nummers waaraan Cocker zelf heeft mee geschreven)

Het laatste nummer hier genoemd schreef hij dus zelf mee, maar dat was een zeldzaamheid, Joe Cocker staat bekend als coverartiest en denk niet dat er veel zijn die zovele nummers hebben gecoverd als hij.
Maar hij deed dat op zo’n speciale, blues manier, dat hij zelfs bedankingen kreeg van de componisten zelf, onder andere van Paul McCartney voor de versie van With A Little Help From My Friends, dat een enorm succes werd door het te brengen op het legendarische Woodstock festival, en waarvan iedereen Cocker wel zal kennen.

Onlangs gestorven zei ik al, op zijn 70, maar ook weer een groot artiest die lang na zijn dood door velen zal worden gekoesterd, er zeer zeker niet zal worden vergeten !!!

Het concert verdiend 5 sterren, voor de nummers en het optreden van Cocker en zijn band, maar omdat ik bij een muziek recensie altijd ook de kwaliteit van klank en beeld beoordeel doe ik er één ster af.
De beelden, uit 1980, zijn niet zuiver en ook de klank is niet optimaal.
Voor de aankoop van een Joe Cocker concert in mijn collectie zal het nog even wachten zijn, maar ik heb zo’n sterk vermoeden dat de producenten, die helaas brood zien in iemands dood, niet lang zullen wachten met een of ander concert van deze man op blu-ray uit te brengen..
Wait And See….

Ondertussen heeft het enige nummer van Cocker zelf een  aanpassing ondergaan in zijn titel…..
Van High Time We Went naar High Time I Went….
Het ga je goed Joe !!!

Joe Cocker (Wikipedia)

Joe Cocker - Cry Me A River

2011 – Verenigde Staten
Komedie

geregisseerd door John Putch
met de stemmen van John Cleese en Tom Arnold en Kyle Massey

Leuke film voor deze tijd van het jaar natuurlijk, en geschikt voor het ganse gezin.
Maar het valt allemaal een beetje veel in herhaling…  het wordt tijd dat men met deze reeks films stopt hoor….

Beethoven’s Christmas Adventure (Moviemeter)

Beethoven's Christmas Adventure