Gone With The Wind ****

Geplaatst: 11 april 2015 in Filmbeoordeling

1939 – Verenigde Staten
Drama / Romantiek

geregisseerd door Victor Fleming
met Clark Gable, Vivien Leigh en Olivia de Havilland

Eigenlijk verwachtte ik niet echt veel van deze film, een romantisch verhaaltje en dat zal het zijn.
Maar hij is me beter bevallen dan ik ooit had vermoed.
Oké, de romantiek is aanwezig, maar ook de intriges, de valse spelletjes..  het zit er allemaal in..
Een heel lange zit is het wel, bijna 4 uur, maar kan niet zeggen dat hij langdradig is, hij keek wel vlot weg.
Het moet destijds wel een huzarenstukje zijn geweest om dergelijke film op te nemen, alles onder de moderne speciale effecten…  een tijd toen figuranten nog ‘echt’ waren 🙂
Kortom: hem lang gewacht om deze klassieker, die ik alleen van naam kende, te bekijken, maar ben er wel tevreden over en blij dat ik hem nu heb gezien .

Gone With The Wind (Moviemeter)

Gone With The Wind (1)

Gone With The Wind (5)Gone With The Wind (6)Gone With The Wind (7)Gone With The Wind (8)Gone With The Wind (9)Gone With The Wind (10)Gone With The Wind (11)Gone With The Wind (12)Gone With The Wind (13)Gone With The Wind (14)Gone With The Wind (15)Gone With The Wind (16)Gone With The Wind (17)Gone With The Wind (2)Gone With The Wind (3)Gone With The Wind (4)

Reacties zijn gesloten.