Phil Collins – Live At Montreux 2004/1996 ** 1/2

Geplaatst: 19 april 2015 in Muziek DVD

2012

Live At Montreux 2004 (2u17min)

Op dit deel van de blu-ray zie je het concert dat is opgenomen in 2004, met band.
Vele grote hits komen aan bod, maar lang niet allemaal, ik mis toch wel enkele nummers van formaat.
Ik heb al 2 concerten van Phil Collins bekeken eerder, ‘Live At Roseland’ en ‘Finally.. The First Farewell Tour’, beiden zeer goede concerten waar ik heel veel plezier aan heb beleefd.
Ik kan niet zeggen dat ik bij dit concert evenveel plezier heb beleefd, ik vond het nogal ‘saai’, Collins komt amper aan de drums, toch iets wat hij het beste kan en zoals reeds gezegd, veel hits, maar zijn grootste meezingers blijven achterwege.
Vond dit wel een tegenvaller dus…
Helaas, het is niet anders…

Live At Montreux 1996 (1u33min)

Was het eerste concert op deze blu-ray al niet echt schitterend, dan is dit een ware ramp…
Phil Collins met een Big Band, op zich heb ik daar niets op tegen, en waar ik ook niets op tegen heb is dat de nummers, ook de gekende, bijna allemaal instrumentaal worden gebracht.
Dat kan allemaal prima klinken, maar… men heeft zo aan de arrangementen van de nummers gewerkt dat zelfs de bekendste nummers die eenieder dadelijk herkent hier totaal onherkenbaar zijn geworden.
Ik wist niet wanneer men wat speelde !!
Neen, dit is een miskleun van formaat !!!

Samengevat: ik heb al vele Montreux concerten gezien, van uiteenlopende artiesten, zelden is er een slecht optreden bij, maar van alle concerten uit Montreux die ik tot nu toe heb gezien zijn deze beide wel de slechtste.
Een aanrader deze: Neen !! Koop dan beter een van de schijfjes die ik heb opgenoemd in mijn verslag.

Phil Collins (Wikipedia)

Phil Collins - Live At Montreux 2004

Phil Collins - Live At Montreux 2004 - Inlay

Phil Collins - Live At Montreux 2004 (3)Phil Collins - Live At Montreux 2004 (2)Phil Collins - Live At Montreux 2004 (1)

Reacties zijn gesloten.