Hunt vs Lauda: F1’s Greatest Racing Rivals *****

Geplaatst: 9 juni 2015 in Filmbeoordeling

2013 – Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Matthew Whiteman
met Daniel Audetto, Alastair Caldwell en de stem van Ed Stoppard

Prachtige documentaire die eigenlijk hetzelfde verteld als in de film ‘Rush’, maar dan met de echte beelden.
Voor mij is deze docu een stukje nostalgie ook, omdat ik het destijds ook allemaal heb gevolgd en vele beelden en feiten me dus ook bekend zijn.
Ik heb deze documentaire pas bekeken, op Canvas, en zou ze wel graag in m’n bezit hebben, het zou mooi geweest zijn moest ze als extra bij de film ‘Rush’ hebben gezeten.
Misschien dat ze ooit nog eens verschijnt op DVD, laat ons hopen.
Ik heb van deze docu en ook van de film ‘Rush’ genoten, helaas is de Formule 1 van vandaag lang niet meer zo spannend als het destijds was, ik heb dus ook met heimwee naar deze beelden gekeken, en hopelijk komt de spanning van destijds ooit eens terug in de huidige Formule 1, weliswaar zonder de dodelijke slachtoffers die er toen ook helaas te betreuren vielen, één man kan zo’n dodelijke crash nog steeds navertellen, Niki Lauda.
In deze documentaire komt hij ook aan het woord, helaas kon Hunt dat niet meer, hij overleed al in 1993 op 45 jarige leeftijd aan een hartaanval.
Deze documentaire is een aanrader voor alle Formule 1 liefhebbers, vooral ook die van nu, want deze Formule 1 races tonen waarom ik zoveel van de sport hou, en dat mis ik nu nog altijd….

Hunt vs. Lauda: F1’s Greatest Racing Rivals (Moviemeter)

Hunt vs Lauda - F1's Greatest Racing Rivals

Reacties zijn gesloten.