Archief voor 18 juni 2015

Submarino *** 1/2

Geplaatst: 18 juni 2015 in Filmbeoordeling

2010 – Denemarken / Zweden
Drama

geregisseerd door Thomas Vinterberg
met Jakob Cedergren, Peter Plaugborg en Morten Rose

Hoewel een sociaal drama nu niet mijn geliefde filmthema is weet men er hier toch wel een goede en boeiende film van te maken.
Het zijn dus niet alleen de politiethrillers waar men een goede film van weet te maken in Scandinaviƫ, ook dit is een goede film.
Hij heeft me bijna 2 uur aan het scherm gekluisterd zonder dat ik me heb verveeld of dat ik het saai vond.

Submarino (Moviemeter)

Submarino (4)Submarino (5)Submarino (6)Submarino (7)Submarino (1)Submarino (2)Submarino (3)

Family Sins ***

Geplaatst: 18 juni 2015 in Filmbeoordeling

2004 – Verenigde Staten / Canada
Drama

geregisseerd door Graeme Clifford
met Kirstie Alley, Deanna Milligan en Will Patton

Redelijk goed drama.
Het is vooral Kirstie Alley (U weet wel uit ‘Cheers’, maar hier wel enkele kilootjes meer), die indrukwekkend is als de psychopathische huismoeder.
Ook wel verbazend is dat dit echt gebeurd is, maar eigenlijk kan men zulk verhaal niet verzinnen, het is te gek om te bedenken.

Family Sins (Moviemeter)

Family sins