Archief voor 24 juni 2015

2014 – Nederland
Documentaire

geregisseerd door Robert Schinkel en Martijn Bink
met Roos Horneman

Interessante documentaire over het Anne Frank Huis, en meer bepaald haar bezoekers.
IK wist zelf niet dat er zo’n lange rijen mensen aan het Huis stonden te wachten om het te bezoeken, dat er vele nationaliteiten zouden zijn was wel te verwachten.
Men laat vele mensen aan het woord, over het waarom ze het Huis willen bezoeken, of ze vereenzelven zicht met de situatie van Anne Frank, door gebeurtenissen uit hun eigen leven.
Indrukwekkend zijn wel de getuigenissen die ze dan doen nadat ze het Huis hebben bezocht.
Mooie en serene documentaire dus, die me ook echt wist te raken.

In De Rij Voor Anne Frank (Moviemeter)

In de rij voor Anne Frank

Hot Shots! Part Deux ***

Geplaatst: 24 juni 2015 in Filmbeoordeling

1993 – Verenigde Staten
Komedie

geregisseerd door Jim Abrahams
met Charlie Sheen, Valeria Golino en Lloyd Bridges

Was lang geleden dat ik deze film nog eens had gezien, maar het blijft, net als de eerste trouwens, een leuke film.
Altijd leuk om eens terug te zien.
Goede grappen en een prima cast met verrassende gastacteurs.
Heb er opnieuw plezier aan beleefd. šŸ™‚

Hot Shots! Part Deux (Moviemeter)

Hot Shots! Part Deux  (2)Hot Shots! Part Deux  (3)Hot Shots! Part Deux  (4)Hot Shots! Part Deux  (5)Hot Shots! Part Deux  (6)Hot Shots! Part Deux  (7)Hot Shots! Part Deux  (8)Hot Shots! Part Deux  (9)Hot Shots! Part Deux  (10)Hot Shots! Part Deux  (1)

Catch Me If You Can ***

Geplaatst: 24 juni 2015 in Filmbeoordeling

2002 – Verenigde Staten / Canada
Misdaad / Drama

geregisseerd door Steven Spielberg
met Leonardo DiCaprio, Tom Hanks en Christopher Walken

Redelijke film met Leonardo DiCaprio en Tom Hanks in de hoofdrollen.
Gebaseerd op ware feiten, altijd een pluspunt in een film, en het is ook wel een interessant verhaal.
Hoewel de film lang duurt, meer dan 2 uur, is het verhaal boeiend genoeg dat je je zeker niet verveeld.
En topper van de beide heren vond ik deze film niet, daarvoor hebben ze beiden al beter werk afgeleverd, maar zoals reeds gezegd, dit is een redelijk goede film en leuk om eens te bekijken.

Catch Me If You Can (Moviemeter)

Catch Me If You Can (2)Catch Me If You Can (3)Catch Me If You Can (4)Catch Me If You Can (5)Catch Me If You Can (6)Catch Me If You Can (7)Catch Me If You Can (8)Catch Me If You Can (9)Catch Me If You Can (10)Catch Me If You Can (11)Catch Me If You Can (12)Catch Me If You Can (13)Catch Me If You Can (14)Catch Me If You Can (15)Catch Me If You Can (16)Catch Me If You Can (17)Catch Me If You Can (18)Catch Me If You Can (19)Catch Me If You Can (1)