Archief voor 17 mei 2010

Head In The Clouds **** 1/2

Geplaatst: 17 mei 2010 in Filmbeoordeling

2004 – Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Spanje / Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door John Duigan
met Charlize Theron, Penélope Cruz en Stuart Townsend

Eigenaardig dat deze film niet hoger scoort in het algemeen.
Ik vond het verhaal, dat wel wat saai is in het begin, toch best boeiend.
Vooral het tweede deel van de film is goed en ook zeer realistisch.
En je ziet alweer een prachtrol van Charlize Theron die uitermate goed gecast is voor alweer een glansprestatie.
Maar ook Penélope Cruz en Stuart Townsend (deze laatste is me relatief onbekend) zijn beiden prima.
Nog een pluim heb ik over voor de decors, prachtig hoe het vooroorlogse Parijs (en ook tijdens de oorlog) in beeld wordt gebracht.
Een film naar mijn smaak dus en heb me er zeker niet bij verveeld, alleen het begin had iets beter gekund.

Head In The Clouds (Moviemeter)

Head_In_The_Clouds_Dutch_R2-[cdcovers_cc]-front