Archief voor 23 augustus 2009

Eyes Wide Shut **** 1/2

Geplaatst: 23 augustus 2009 in Filmbeoordeling
1999 – Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Drama

geregisseerd door Stanley Kubrick
met Tom Cruise, Nicole Kidman en Sydney Pollack

Eerlijk gezegd heb ik heel lang geaarzeld om deze film mee te nemen uit de bib.
Ik was er een beetje bang voor, dat hij langdradig zou zijn, té lang ook (2u30min), maar toegegeven, de film is beter dan ik ooit had verwacht.
Mooi verhaal dat zeer goed wordt gebracht door Kidman en Cruise. Ook een wat uitgebreidere rol voor Sydney Pollack (is misschien omdat het zijn regie niet is), en een leuke verrassing voor mij, Leelee Sobieski die een klein rolletje speelt in deze prent.
Hoewel het een nogal eigenaardig verhaal is wordt je er toch van begin tot einde door geboeid en is de film dus zeker niet langdradig.
Er zit bij momenten een eigenaardig sfeertje in de film, zoals op de sexparty, wat wel een Markies De Sade-feest lijkt, ook de donkere scenes in de New Yorkse straten komen zeer goed tot hun recht in de vertelling van het verhaal en ook de sobere soundtrack, alleen een paar pianogeluidjes, dragen bij tot de sfeer van de ganse film.
Zeer de moeite waard om te bekijken. (Bericht van September 2006)

De film zat bij de Kubrick Box die ik had gewonnen, en dus heb ik hem nu opnieuw bekeken, 3 jaar na de eerste maal.
En nog steeds ben ik ten zeerste opgetogen over deze prent. Zo opgetogen dat ik de waardering met een halve ster verhoog. (Bericht Augustus 2009)

Eyes Wide Shut (Moviemeter)

Flight Of The Navigator ***

Geplaatst: 23 augustus 2009 in Filmbeoordeling
1986 – Verenigde Staten / Noorwegen
Avontuur / Science-Fiction

geregisseerd door Randal Kleiser
met Joey Cramer, Paul Reubens en Veronica Cartwright

Leuk filmpje, mooie special effects (voor die tijd) en goed verhaaltje.
Maar deze film is echt wel bedoeld voor de jeugd.